All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pluralism in the Tatarkiewicz's disjunctive definition of art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104072" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104072 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pluralismus v alternativní definici Tatarkiewicze

  • Original language description

    Polský humanista Władysław Tatarkiewicz se do oboru estetiky zapsal především třísvazkovou publikací Dějiny estetiky. Díky ní se na něj primárně nahlíží jako na historika estetiky, přesto se domnívám, že je možné nalézt v jeho publikacích či studiích jeho vlastní estetickou pozici. Tatarkiewiczova studie Definicja sztuki (Definice umění) byla publikována v roce 1971, tj. v době mezi vydáním Dějinami estetiky (1960, 1965) a Historií šesti pojmů (1975). Tato studie přináší obšírnou rekapitulaci dějinného vývoje definice umění a zároveň alternativní definici, která vzešla z autorova estetického pluralismu. Cílem příspěvku je představení umírněného postoje, který Tatarkiewicz zastává co do nároku na jednotnou definici umění. Tolerance týkající se platnosti a relevance vůči ostatním definicím vychází z jeho exkurzu do dějin estetiky, ve kterých sleduje proměny v porozumění a pojímání pojmu umění. Prostřednictvím Tatarkiewiczova estetického pluralismu tak lze odůvodnit nekonečné úsilí o definici umění.

  • Czech name

    Pluralismus v alternativní definici Tatarkiewicze

  • Czech description

    Polský humanista Władysław Tatarkiewicz se do oboru estetiky zapsal především třísvazkovou publikací Dějiny estetiky. Díky ní se na něj primárně nahlíží jako na historika estetiky, přesto se domnívám, že je možné nalézt v jeho publikacích či studiích jeho vlastní estetickou pozici. Tatarkiewiczova studie Definicja sztuki (Definice umění) byla publikována v roce 1971, tj. v době mezi vydáním Dějinami estetiky (1960, 1965) a Historií šesti pojmů (1975). Tato studie přináší obšírnou rekapitulaci dějinného vývoje definice umění a zároveň alternativní definici, která vzešla z autorova estetického pluralismu. Cílem příspěvku je představení umírněného postoje, který Tatarkiewicz zastává co do nároku na jednotnou definici umění. Tolerance týkající se platnosti a relevance vůči ostatním definicím vychází z jeho exkurzu do dějin estetiky, ve kterých sleduje proměny v porozumění a pojímání pojmu umění. Prostřednictvím Tatarkiewiczova estetického pluralismu tak lze odůvodnit nekonečné úsilí o definici umění.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů