All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Eye tracking in virtual reality : implementation and measurement capabilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107433" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107433 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření

  • Original language description

    Monitorování očních pohybů (tzv. Eye-tracking; ET) v současnosti představuje královskou cestu k porozumění senzomotorické aktivity člověka v rámci prostředí, kde se nachází. ET nabízí možnost přesného měření oblastí zájmů participanta, a to jak v kontrolovaném prostředí, tak v reálných exteriérech a interiérech. ET je dále možné implementovat do specifických virtuálních rozhraní, což umožňuje sbírat data o chování a rozhodování člověka ve virtuálních světech, přičemž tyto světy nabízí dynamickou prezentaci rozmanitých, realitě se blížících stimulů, při současném zachování kontroly a přesnosti měření. V prezentovaném článku glosujeme některé poznatky o implementaci ET v prostředí virtuální reality a navrhujeme jeho využití pro interkulturní výzkum senzo-motorických procesů, potažmo kognice člověka.

  • Czech name

    Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření

  • Czech description

    Monitorování očních pohybů (tzv. Eye-tracking; ET) v současnosti představuje královskou cestu k porozumění senzomotorické aktivity člověka v rámci prostředí, kde se nachází. ET nabízí možnost přesného měření oblastí zájmů participanta, a to jak v kontrolovaném prostředí, tak v reálných exteriérech a interiérech. ET je dále možné implementovat do specifických virtuálních rozhraní, což umožňuje sbírat data o chování a rozhodování člověka ve virtuálních světech, přičemž tyto světy nabízí dynamickou prezentaci rozmanitých, realitě se blížících stimulů, při současném zachování kontroly a přesnosti měření. V prezentovaném článku glosujeme některé poznatky o implementaci ET v prostředí virtuální reality a navrhujeme jeho využití pro interkulturní výzkum senzo-motorických procesů, potažmo kognice člověka.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GC19-09265J" target="_blank" >GC19-09265J: The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kognícia a umelý život 2019

  • ISBN

    9788022347204

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    45-47

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Jan 1, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article