All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theatrical Graphic Design – Visual Communication of Theatres as a Part of Theatrical Communication

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111402" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111402 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace

  • Original language description

    Příspěvek nastíní možnosti výzkumu divadelního grafického designu (zejm. plakátů a programů) s důrazem na propagační grafiku studiových divadel 70. a 80. let. Divadelní reklama může usilovat o modulaci významových představ prostoru (O. Zich); může rozšiřovat prostor jeviště (P. Oslzlý). Je-li úkolem scénografie znázorňování významových představ prostoru, pak může být stejný úkol uložen rovněž grafickému designu; stává se tak vlastně součástí scénografie – případně scénografie součástí teatrografie jakožto celkové vizuality divadla (J. Dvořák). Vizuální komunikace divadel může být nahlížena jako speciální složka hierarchické divadelní komunikace (I. Osolsobě). Divadelní reklama se vztahuje k různým aspektům reality tak, jak se odráží ve třech úrovních divadelní komunikace podle I. Osolsobě. Estetickou spřízněnost obou uměleckých forem dále zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie J. Vostrého.

  • Czech name

    Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace

  • Czech description

    Příspěvek nastíní možnosti výzkumu divadelního grafického designu (zejm. plakátů a programů) s důrazem na propagační grafiku studiových divadel 70. a 80. let. Divadelní reklama může usilovat o modulaci významových představ prostoru (O. Zich); může rozšiřovat prostor jeviště (P. Oslzlý). Je-li úkolem scénografie znázorňování významových představ prostoru, pak může být stejný úkol uložen rovněž grafickému designu; stává se tak vlastně součástí scénografie – případně scénografie součástí teatrografie jakožto celkové vizuality divadla (J. Dvořák). Vizuální komunikace divadel může být nahlížena jako speciální složka hierarchické divadelní komunikace (I. Osolsobě). Divadelní reklama se vztahuje k různým aspektům reality tak, jak se odráží ve třech úrovních divadelní komunikace podle I. Osolsobě. Estetickou spřízněnost obou uměleckých forem dále zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie J. Vostrého.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů