All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Amorphousness of New Objectivity in Photography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00118292" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00118292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Amorfnost nové věcnosti ve fotografii

  • Original language description

    Amorfnost nově věcnosti představuje jednu ze tří hlavních kapitol odborné publikace zacílené na různé aspekty realismu v meziválečném umění. V souvislosti s moderními realismy vnímáme fotografii jako médium, které zásadním způsobem proměnilo dobové výtvarné umění a vizualitu vůbec. A to přesto, že dobové použití slov „realismus“, „realistický“ bylo v kontextu meziválečné fotografie odlišné od ostatního výtvarného umění. Zastřešujícím pojmem používaným pro charakteristiku fotografie v této doby je tzv. nová fotografie, která má spolu s moderními realismy společnou orientaci na moderní život, nicméně příspěvek se věnuje zejména fenoménu nové věcnosti ve fotografii. První část textu je věnována situaci na německé scéně, druhá na domácí, přičemž jsou zkoumány jak jednotliví autoři i samostatné snímky, obecněji, přijetí, odmítnutí či modifikaci principů, které jsou s fotografií nové věcnosti / neue sachlichkeit / new objectivity spojovány.

  • Czech name

    Amorfnost nové věcnosti ve fotografii

  • Czech description

    Amorfnost nově věcnosti představuje jednu ze tří hlavních kapitol odborné publikace zacílené na různé aspekty realismu v meziválečném umění. V souvislosti s moderními realismy vnímáme fotografii jako médium, které zásadním způsobem proměnilo dobové výtvarné umění a vizualitu vůbec. A to přesto, že dobové použití slov „realismus“, „realistický“ bylo v kontextu meziválečné fotografie odlišné od ostatního výtvarného umění. Zastřešujícím pojmem používaným pro charakteristiku fotografie v této doby je tzv. nová fotografie, která má spolu s moderními realismy společnou orientaci na moderní život, nicméně příspěvek se věnuje zejména fenoménu nové věcnosti ve fotografii. První část textu je věnována situaci na německé scéně, druhá na domácí, přičemž jsou zkoumány jak jednotliví autoři i samostatné snímky, obecněji, přijetí, odmítnutí či modifikaci principů, které jsou s fotografií nové věcnosti / neue sachlichkeit / new objectivity spojovány.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Nové realismy : Moderní realistické přístupy na československé výtvarné scéně 1918–1945

  • ISBN

    9788087810354

  • Number of pages of the result

    90

  • Pages from-to

    152-241

  • Number of pages of the book

    496

  • Publisher name

    Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • UT code for WoS chapter