All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Summer School of Philosophy and Trinitarian education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00115910" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00115910 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://letnifilosofickaskola.webnode.cz/lfs-2020/program/" target="_blank" >https://letnifilosofickaskola.webnode.cz/lfs-2020/program/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Letní filosofická škola a výchova k trinitárnímu myšlení

  • Original language description

    Svým charakterem se hlásí Letní filosofická škola k tradici platónského chápání filosofie. Každoročně citovaná slova Platónova Sedmého listu o vzájemném dialektickém soubytí a soužití nepředstavují v jejím případě pouhý filosofický ornament, nýbrž důležitý poukaz na podstatnou souvislost nejvyšších metafyzických pravd a faktického epistemologického rámce, v němž jsou tyto pravdy nahlíženy a výchovně předávány. Z teologické perspektivy Karla Flosse, která byla pro vývoj Letní filosofické školy určující, by bylo lze tuto souvislost připodobnit ke křesťanské trinitární nauce a trinitárnímu myšlení, resp. životu podle Trojice. V příspěvku bude tato filosoficko-teologická analogie podrobně diskutována, a to jednak s ohledem na myšlenky některých významných osobností Letní filosofické školy (Karel Floss, Pavel Floss, Zdeněk Neubauer, Petr Vopěnka), jednak ve vztahu k současnému dialogu jednotlivých center triadického a trintárně-metafyzického myšlení (Bamberg, Cambridge, Loppiano).

  • Czech name

    Letní filosofická škola a výchova k trinitárnímu myšlení

  • Czech description

    Svým charakterem se hlásí Letní filosofická škola k tradici platónského chápání filosofie. Každoročně citovaná slova Platónova Sedmého listu o vzájemném dialektickém soubytí a soužití nepředstavují v jejím případě pouhý filosofický ornament, nýbrž důležitý poukaz na podstatnou souvislost nejvyšších metafyzických pravd a faktického epistemologického rámce, v němž jsou tyto pravdy nahlíženy a výchovně předávány. Z teologické perspektivy Karla Flosse, která byla pro vývoj Letní filosofické školy určující, by bylo lze tuto souvislost připodobnit ke křesťanské trinitární nauce a trinitárnímu myšlení, resp. životu podle Trojice. V příspěvku bude tato filosoficko-teologická analogie podrobně diskutována, a to jednak s ohledem na myšlenky některých významných osobností Letní filosofické školy (Karel Floss, Pavel Floss, Zdeněk Neubauer, Petr Vopěnka), jednak ve vztahu k současnému dialogu jednotlivých center triadického a trintárně-metafyzického myšlení (Bamberg, Cambridge, Loppiano).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů