Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00118062" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00118062 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/2-2020/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/2-2020/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie
Original language description
Studie má za cíl rozšířit a obohatit výzkumné pole informační gramotnosti o perspektivu vzdělávacího prostředí mimo hlavní vzdělávací proud. Výzkum informační gramotnosti je soustředěn do prostředí alternativní základní školy uplatňující principy Montessori pedagogiky. Jako výzkumná strategie byla zvolena případová studie školy. Analýza získaných a triangulovaných dat ukázala, že důležitým předpokladem rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi sledovaného případu je kompetenční zaměření kurikula případové školy. Rozvíjení kompetencí informačně gramotného žáka se v dané škole děje napříč celým vzdělávacím procesem.
Czech name
Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie
Czech description
Studie má za cíl rozšířit a obohatit výzkumné pole informační gramotnosti o perspektivu vzdělávacího prostředí mimo hlavní vzdělávací proud. Výzkum informační gramotnosti je soustředěn do prostředí alternativní základní školy uplatňující principy Montessori pedagogiky. Jako výzkumná strategie byla zvolena případová studie školy. Analýza získaných a triangulovaných dat ukázala, že důležitým předpokladem rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi sledovaného případu je kompetenční zaměření kurikula případové školy. Rozvíjení kompetencí informačně gramotného žáka se v dané škole děje napříč celým vzdělávacím procesem.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
95-112
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—