All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Chapter from the Reception History of Fibich’s Hippodamia and Suk’s Incidental Music : a Comparison of Their Styles in Melodrama

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00134983" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00134983 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/mo.2021.014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/mo.2021.014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/mo.2021.014" target="_blank" >10.5507/mo.2021.014</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kapitola z historie recepce Fibichovy Hippodamie a Sukových scénických hudeb : srovnávání jejich melodramatického stylu

  • Original language description

    Po premiérách her Julia Zeyera se scénickou hudbou Josefa Suka (Radúz a Mahulena a Pod jabloní) někteří čeští kritici konfrontovali Sukův způsob užití melodramu v činohře s Fibichovou Hippodamií. Toto srovnávání plynulo z rozdílných názorů na melodram obecně. Podle některých kritiků Fibichův záměr doprovodit hudbou celé drama způsobil, že je v mnoha pasážích zbytečná a rušivá, zatímco Suk přesně vycítil, které pasáže textu hudební doprovod potřebují a které nikoli. Fibichovi příznivci naopak tvrdili, že Sukova melodramatická hudba je jen náladové pozadí bez dostatečné dramatické a psychologické charakteristiky textu. Tato studie je pokusem o objektivní srovnání, které může pomoci odpovědět na otázku, do jaké míry jsou takové spory oprávněné. Především by však měla charakterizovat přínos obou skladatelů k žánru melodramu.

  • Czech name

    Kapitola z historie recepce Fibichovy Hippodamie a Sukových scénických hudeb : srovnávání jejich melodramatického stylu

  • Czech description

    Po premiérách her Julia Zeyera se scénickou hudbou Josefa Suka (Radúz a Mahulena a Pod jabloní) někteří čeští kritici konfrontovali Sukův způsob užití melodramu v činohře s Fibichovou Hippodamií. Toto srovnávání plynulo z rozdílných názorů na melodram obecně. Podle některých kritiků Fibichův záměr doprovodit hudbou celé drama způsobil, že je v mnoha pasážích zbytečná a rušivá, zatímco Suk přesně vycítil, které pasáže textu hudební doprovod potřebují a které nikoli. Fibichovi příznivci naopak tvrdili, že Sukova melodramatická hudba je jen náladové pozadí bez dostatečné dramatické a psychologické charakteristiky textu. Tato studie je pokusem o objektivní srovnání, které může pomoci odpovědět na otázku, do jaké míry jsou takové spory oprávněné. Především by však měla charakterizovat přínos obou skladatelů k žánru melodramu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    2787-9186

  • e-ISSN

    2787-9194

  • Volume of the periodical

    33

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    231-249

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database