The informationally poor : A new target group for social pedagogy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00126993" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00126993 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2022/04/STUDY_10-1-2022_7122_SocEd.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2022/04/STUDY_10-1-2022_7122_SocEd.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2022.10.01.03" target="_blank" >10.7441/soced.2022.10.01.03</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informačně chudí : Nová cílová skupina sociální pedagogiky
Original language description
Informační chudoba je jednou z nejzávažnějších výzev současné společnosti, projevuje se v oblasti ekonomické, sociální, kulturní i politické. Tato forma chudoby je v oblasti sociální pedagogiky téměř nereflektovaná a v českém prostředí pro ni chybí systematičtější teoretický výklad. Teoretická studie proto nabízí základní expozici problematiky, upozorňuje na přítomné diskursy v přístupu k informační chudobě a nabízí možnost reflexe fenoménu, přístupy či vymezeními sociální pedagogiky. Cílem studie je pojem informační chudoby vymezit, popsat a představit jako sociálněpedagogický fenomén, který lze zvládnout díky vhodné transdisciplinární spolupráci mezi knihovnami a knihovníky a sociálními pedagogy.
Czech name
Informačně chudí : Nová cílová skupina sociální pedagogiky
Czech description
Informační chudoba je jednou z nejzávažnějších výzev současné společnosti, projevuje se v oblasti ekonomické, sociální, kulturní i politické. Tato forma chudoby je v oblasti sociální pedagogiky téměř nereflektovaná a v českém prostředí pro ni chybí systematičtější teoretický výklad. Teoretická studie proto nabízí základní expozici problematiky, upozorňuje na přítomné diskursy v přístupu k informační chudobě a nabízí možnost reflexe fenoménu, přístupy či vymezeními sociální pedagogiky. Cílem studie je pojem informační chudoby vymezit, popsat a představit jako sociálněpedagogický fenomén, který lze zvládnout díky vhodné transdisciplinární spolupráci mezi knihovnami a knihovníky a sociálními pedagogy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika | Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
42-55
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—