All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research Possibilities of Self-Directed Learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127798" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127798 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20221202119" target="_blank" >10.11118/lifele20221202119</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti zkoumání sebeřízeného učení

  • Original language description

    Sebeřízené učení se jako téma začíná dostávat do povědomí odborníků z oblasti vzdělávání dospělých v šedesátých letech 20. století. V této době zároveň začal jeho poměrně intenzivní výzkum. Cílem tohoto textu je zmapovat metody využívané v empirickém zkoumání sebeřízeného učení. Za tímto účelem byla realizována analýza empiricky zaměřených článků vydaných v mezinárodním časopisu, který se jako jediný na danou problematiku specializuje, International Journal of Self -Directed Learning, a v dalších dvou mezinárodních vědeckých časopisech z oblasti vzdělávání dospělých, Adult Education Quarterly (AEQ) a International Journal of Lifelong Education (IJLE). Výsledkem analýzy celkem 99 empiricky zaměřených textů uveřejněných v těchto časopisech je základní přehled nástrojů, které jsou využívány při zkoumání sebeřízeného učení, a to (a) v kvantitativním i kvalitativním výzkumném designu a (b) při zkoumání sebeřízeného učení jako procesu i sebeřízenosti jako určitého atributu osobnosti.

  • Czech name

    Možnosti zkoumání sebeřízeného učení

  • Czech description

    Sebeřízené učení se jako téma začíná dostávat do povědomí odborníků z oblasti vzdělávání dospělých v šedesátých letech 20. století. V této době zároveň začal jeho poměrně intenzivní výzkum. Cílem tohoto textu je zmapovat metody využívané v empirickém zkoumání sebeřízeného učení. Za tímto účelem byla realizována analýza empiricky zaměřených článků vydaných v mezinárodním časopisu, který se jako jediný na danou problematiku specializuje, International Journal of Self -Directed Learning, a v dalších dvou mezinárodních vědeckých časopisech z oblasti vzdělávání dospělých, Adult Education Quarterly (AEQ) a International Journal of Lifelong Education (IJLE). Výsledkem analýzy celkem 99 empiricky zaměřených textů uveřejněných v těchto časopisech je základní přehled nástrojů, které jsou využívány při zkoumání sebeřízeného učení, a to (a) v kvantitativním i kvalitativním výzkumném designu a (b) při zkoumání sebeřízeného učení jako procesu i sebeřízenosti jako určitého atributu osobnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISSN

    1805-8868

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    179-197

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database