Czech children and youth as readers during the 2021 pandemic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130342" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130342 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021
Original language description
Publikace prezentuje výsledky výzkumu, který se v 2021 uskutečnil jako v pořadí třetí celostátní reprezentativní průzkum zaměřený na vztah dětí a mládeže k četbě knih a ke knihovnám i na hodnocení četby jako volnočasové aktivity nebo jako významné podmínky pro úspěšné zvládnutí výuky na základní a střední škole. Průzkum navázal na předcházející šetření dětského čtenářství z let 2013/2014 a 2017. Termín sběru dat umožnil sledovat nejen trendy z minulých let, ale také se soustředit na zcela nové aspekty dětského čtenářství, které s sebou přinesla pandemie covidu-19 v letech 2020 až 2021. Sběr dat i návazné diskuse s dětmi i mladými lidmi v rámci kvalitativního šetření proběhly v červnu roku 2021, tj. v době, kdy se školy i celá společnost začaly po více než ročním období mimořádných opatření a omezení postupně vracet k normálu. Tím se nabídla jedinečná možnost položit dětem i jejich rodičům řadu otázek směřujících na situaci před pandemií, ale také na aktivity během pandemie, včetně představ a úvah zaměřených na budoucnost. Vedle čtenářství se výzkum nově zaměřil na vztah a hodnocení oblasti digitálního (distančního) vzdělávání, na způsob regulace volného času dětí tráveného na digitálních zařízeních i na využívání různých druhů elektronických informačních zdrojů při přípravě do školy.
Czech name
České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021
Czech description
Publikace prezentuje výsledky výzkumu, který se v 2021 uskutečnil jako v pořadí třetí celostátní reprezentativní průzkum zaměřený na vztah dětí a mládeže k četbě knih a ke knihovnám i na hodnocení četby jako volnočasové aktivity nebo jako významné podmínky pro úspěšné zvládnutí výuky na základní a střední škole. Průzkum navázal na předcházející šetření dětského čtenářství z let 2013/2014 a 2017. Termín sběru dat umožnil sledovat nejen trendy z minulých let, ale také se soustředit na zcela nové aspekty dětského čtenářství, které s sebou přinesla pandemie covidu-19 v letech 2020 až 2021. Sběr dat i návazné diskuse s dětmi i mladými lidmi v rámci kvalitativního šetření proběhly v červnu roku 2021, tj. v době, kdy se školy i celá společnost začaly po více než ročním období mimořádných opatření a omezení postupně vracet k normálu. Tím se nabídla jedinečná možnost položit dětem i jejich rodičům řadu otázek směřujících na situaci před pandemií, ale také na aktivity během pandemie, včetně představ a úvah zaměřených na budoucnost. Vedle čtenářství se výzkum nově zaměřil na vztah a hodnocení oblasti digitálního (distančního) vzdělávání, na způsob regulace volného času dětí tráveného na digitálních zařízeních i na využívání různých druhů elektronických informačních zdrojů při přípravě do školy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů