All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech children and youth as readers during the 2021 pandemic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130342" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130342 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021

  • Original language description

    Publikace prezentuje výsledky výzkumu, který se v 2021 uskutečnil jako v pořadí třetí celostátní reprezentativní průzkum zaměřený na vztah dětí a mládeže k četbě knih a ke knihovnám i na hodnocení četby jako volnočasové aktivity nebo jako významné podmínky pro úspěšné zvládnutí výuky na základní a střední škole. Průzkum navázal na předcházející šetření dětského čtenářství z let 2013/2014 a 2017. Termín sběru dat umožnil sledovat nejen trendy z minulých let, ale také se soustředit na zcela nové aspekty dětského čtenářství, které s sebou přinesla pandemie covidu-19 v letech 2020 až 2021. Sběr dat i návazné diskuse s dětmi i mladými lidmi v rámci kvalitativního šetření proběhly v červnu roku 2021, tj. v době, kdy se školy i celá společnost začaly po více než ročním období mimořádných opatření a omezení postupně vracet k normálu. Tím se nabídla jedinečná možnost položit dětem i jejich rodičům řadu otázek směřujících na situaci před pandemií, ale také na aktivity během pandemie, včetně představ a úvah zaměřených na budoucnost. Vedle čtenářství se výzkum nově zaměřil na vztah a hodnocení oblasti digitálního (distančního) vzdělávání, na způsob regulace volného času dětí tráveného na digitálních zařízeních i na využívání různých druhů elektronických informačních zdrojů při přípravě do školy.

  • Czech name

    České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021

  • Czech description

    Publikace prezentuje výsledky výzkumu, který se v 2021 uskutečnil jako v pořadí třetí celostátní reprezentativní průzkum zaměřený na vztah dětí a mládeže k četbě knih a ke knihovnám i na hodnocení četby jako volnočasové aktivity nebo jako významné podmínky pro úspěšné zvládnutí výuky na základní a střední škole. Průzkum navázal na předcházející šetření dětského čtenářství z let 2013/2014 a 2017. Termín sběru dat umožnil sledovat nejen trendy z minulých let, ale také se soustředit na zcela nové aspekty dětského čtenářství, které s sebou přinesla pandemie covidu-19 v letech 2020 až 2021. Sběr dat i návazné diskuse s dětmi i mladými lidmi v rámci kvalitativního šetření proběhly v červnu roku 2021, tj. v době, kdy se školy i celá společnost začaly po více než ročním období mimořádných opatření a omezení postupně vracet k normálu. Tím se nabídla jedinečná možnost položit dětem i jejich rodičům řadu otázek směřujících na situaci před pandemií, ale také na aktivity během pandemie, včetně představ a úvah zaměřených na budoucnost. Vedle čtenářství se výzkum nově zaměřil na vztah a hodnocení oblasti digitálního (distančního) vzdělávání, na způsob regulace volného času dětí tráveného na digitálních zařízeních i na využívání různých druhů elektronických informačních zdrojů při přípravě do školy.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů