Current Trends in Museum Presentation and Education VIII : Variety in Museum Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137268" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137268 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VIII. : Pestrost v muzejní edukaci
Original language description
Práce muzejního pedagoga je velmi pestrá, což vyplývá nejen z šíře jeho pracovních činností, ale též z profilace konkrétního muzea, v němž působí. Řada muzeí totiž disponuje sbírkovými předměty široce přesahujícími v zaměření muzea jedno ústřední téma či jeden vědní obor. Mnoho muzejních pedagogů pracuje v muzeích regionálních, vlastivědných, která disponují tematicky a oborově „smíšenými“ sbírkami a ve své sbírkotvorné, badatelské i prezentační činnosti souběžně zprostředkovávají veřejnosti více témat a oborů. V šířeji profilovaném muzeu se od muzejního pedagoga předpokládá schopnost přirozeně se orientovat v těchto často od sebe velmi vzdálených tématech a dosáhnout v nich adekvátní didaktické znalosti, předávané následně návštěvníkům, a současně schopnost udržet integritu vzdělávací mise muzea. Pestré je i muzejní publikum, kterým pro přímou edukaci nejsou pouze školní skupiny, ale také další segmenty publika, jimž se muzejní pedagog věnuje. Osmý ročník konference Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky sleduje několik aspektů, které s pestrostí v muzejní edukaci souvisejí a ve spektru činností muzejního pedagoga hrají zásadní roli. Konference je otevírá prostřednictvím tří tematických bloků: edukace v muzeích se smíšenými sbírkami; zážitek, emoce a tabu při edukaci v muzeu; edukace cílená na jiné než školní skupiny.
Czech name
Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VIII. : Pestrost v muzejní edukaci
Czech description
Práce muzejního pedagoga je velmi pestrá, což vyplývá nejen z šíře jeho pracovních činností, ale též z profilace konkrétního muzea, v němž působí. Řada muzeí totiž disponuje sbírkovými předměty široce přesahujícími v zaměření muzea jedno ústřední téma či jeden vědní obor. Mnoho muzejních pedagogů pracuje v muzeích regionálních, vlastivědných, která disponují tematicky a oborově „smíšenými“ sbírkami a ve své sbírkotvorné, badatelské i prezentační činnosti souběžně zprostředkovávají veřejnosti více témat a oborů. V šířeji profilovaném muzeu se od muzejního pedagoga předpokládá schopnost přirozeně se orientovat v těchto často od sebe velmi vzdálených tématech a dosáhnout v nich adekvátní didaktické znalosti, předávané následně návštěvníkům, a současně schopnost udržet integritu vzdělávací mise muzea. Pestré je i muzejní publikum, kterým pro přímou edukaci nejsou pouze školní skupiny, ale také další segmenty publika, jimž se muzejní pedagog věnuje. Osmý ročník konference Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky sleduje několik aspektů, které s pestrostí v muzejní edukaci souvisejí a ve spektru činností muzejního pedagoga hrají zásadní roli. Konference je otevírá prostřednictvím tří tematických bloků: edukace v muzeích se smíšenými sbírkami; zážitek, emoce a tabu při edukaci v muzeu; edukace cílená na jiné než školní skupiny.
Classification
Type
M - Conference organization
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Masarykovo muzeum v Hodoníně
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
164
Foreign attendee count
38
Type of event by attendee nationality
EUR - Evropská akce