All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Test Anxiety and Social-Affective Indicators of Well-being in Lower-Secondary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137527" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137527 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání

  • Original language description

    Předkládané výzkumné šeření se zabývá testovou úzkostí a sociálně -afektivními indikátory školního well -beingu u vzorku žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Výzkumný vzorek tvořilo 744 žáků 8. a 9. tříd na základních školách na Moravě. V rámci výzkumu byla adaptována výzkumná škála testové úzkosti Children Test Anxiety Scale (CTAS). Škála se ukázala být vysoce reliabilní na vzorku českých žáků. Konfirmační faktorová analýza odkryla podobné výsledky jako v originální validizační studii a potvrdila funkčnost tří faktorového modelu. Podle předběžné analýzy dat lze potvrdit hypotézu o signifikantní roli školního self -conceptu a po- zornosti v hodině, jež ve vzorku predikují nižší hodnoty testové úzkosti. V nepo- slední řadě se ukázalo být významným prediktorem pohlaví žáků

  • Czech name

    Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání

  • Czech description

    Předkládané výzkumné šeření se zabývá testovou úzkostí a sociálně -afektivními indikátory školního well -beingu u vzorku žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Výzkumný vzorek tvořilo 744 žáků 8. a 9. tříd na základních školách na Moravě. V rámci výzkumu byla adaptována výzkumná škála testové úzkosti Children Test Anxiety Scale (CTAS). Škála se ukázala být vysoce reliabilní na vzorku českých žáků. Konfirmační faktorová analýza odkryla podobné výsledky jako v originální validizační studii a potvrdila funkčnost tří faktorového modelu. Podle předběžné analýzy dat lze potvrdit hypotézu o signifikantní roli školního self -conceptu a po- zornosti v hodině, jež ve vzorku predikují nižší hodnoty testové úzkosti. V nepo- slední řadě se ukázalo být významným prediktorem pohlaví žáků

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu : SPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISBN

    9788073924218

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    43-47

  • Publisher name

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jan 1, 2024

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article