Advertising for Consumer Credits in the New Consumer Credits Act: the larger (dis) orientation of the consumer?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F10%3A00045543" target="_blank" >RIV/00216224:14220/10:00045543 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Original language description
Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižnýma zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.
Czech name
Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Czech description
Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižnýma zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Jurisprudence
ISSN
1802-3843
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XIX
Issue of the periodical within the volume
7
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—