Internet advertising, consents and GDPR
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F23%3A00132449" target="_blank" >RIV/00216224:14220/23:00132449 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://is.muni.cz/publication/2347191/cs" target="_blank" >https://is.muni.cz/publication/2347191/cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Internetová reklama, souhlasy a GDPR
Original language description
Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.
Czech name
Internetová reklama, souhlasy a GDPR
Czech description
Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50501 - Law
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Právní rozhledy
ISSN
1210-6410
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
19
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
671-675
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—