All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Internet advertising, consents and GDPR

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F23%3A00132449" target="_blank" >RIV/00216224:14220/23:00132449 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://is.muni.cz/publication/2347191/cs" target="_blank" >https://is.muni.cz/publication/2347191/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Internetová reklama, souhlasy a GDPR

  • Original language description

    Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.

  • Czech name

    Internetová reklama, souhlasy a GDPR

  • Czech description

    Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50501 - Law

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Právní rozhledy

  • ISSN

    1210-6410

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    19

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    671-675

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database