Czech adolescents' partnership relations and sexuality in the Internet environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00016856" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00016856 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Czech adolescents' partnership relations and sexuality in the Internet environment
Original language description
Computers and the Internet are not only becoming an indispensable part of corporate activities or scientific work, they also serve as a source of information, advice, entertainment, and self-realisation opportunities for many children, adolescent, as well as adults. In the Czech Republic, the Internet was used by 3.3 million inhabitants at the end of 2004, which represent approximately 33% of population. It is a group of adolescents that shows a high penetration of the Internet use: according to available surveys, in May 2003, the Internet was used by 65% adolescents aged between 12 15 years and 72% aged between 16 19 years. Clarifying the questions and priorities in the domain of friendships and partnership relations, as well as in the sphere of sexuality, is an inseparable part of identity searching in the period of adolescence. Identity searching in this sphere is also reflected in adolescents' behaviour in the virtual environment, which was the subject of the submitted survey. We a
Czech name
Partnerské vztahy a sexualita českých adolescentů v prostředí internetu
Czech description
Počítače a internet se stávají nedílnou součástí nejen činnosti firem nebo vědecké práce, ale jsou také zdrojem informací, poučení, zábavy a možností seberealizace pro mnoho dětí, adolescentů i dospělých. Český internet měl koncem roku 2004 3,3 milionu uživatelů, což představuje asi třetinu obyvatelstva. Vysoká penetrace internetu je mezi adolescenty, dle dostupných výzkumů (Media Projekt) používalo v ČR v květnu 2003 internet 65% dospívajících ve věku 12 15 let a 72% dospívajících ve věku 16 19 let. Nedílnou součástí hledání identity v období adolescence je ujasnění si otázek a priorit v oblasti vztahů přátelských, partnerských a v oblasti sexuality. Hledání identity v této oblasti se promítá také v chování adolescentů ve virtuálním prostředí, což sestalo předmětem zkoumání předkládaného výzkumu. Prezentujeme zde výsledky kvantitativního výzkumu, kterého se zúčastnilo 681 studentů středních škol, sběr dat proběhl v květnu a červnu 2003 prostřednictvím běžných dotazníků (492 responden
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
San Francisco
Publisher/client name
Society for Research on Adolescence
Version
Poster na konferenci: Biennial Meeting 2006
Carrier ID
—