Prenatal learning?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017145" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017145 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prenatální učení?
Original language description
Obsahem příspěvku byl výběrový přehled teoretických poznatků k tématu (vývojové předpoklady učení před narozením, historie zájmu o záměrné působení na prenatální vývoj, zmínění nejdůležitějších výzkumů a jejich výsledků, vývoj ?metod? podnětového obohacování nenarozeného dítěte v děloze a krátké seznámení s dnes zřejmě nejužívanější technologií prenatálního učení - BabyPlus). Empirickou část sdělení tvořila dotazníková sonda uskutečněná mezi ženami, které v těhotenství tento přístroj používaly. V doslovných přepisech volných výpovědí postupem interpretativní fenomenologické analýzy vyhledávám kategorie obdobných postojů a pocitů. Zaměřila jsem se především na subjektivní prožívání této zvukové stimulace, jakou jí maminky přisuzují ?váhu?, zda se jim ?líbí?, jak vnímají reakce děťátka v průběhu stimulace a zda je nějak hodnotí a pocitově ?vysvětlují?. K datu 14. 5. 2006 jsem měla k analýze 10 vyplněných dotazníků, přičemž sběr dat i nadále probíhal.
Czech name
Prenatální učení?
Czech description
Obsahem příspěvku byl výběrový přehled teoretických poznatků k tématu (vývojové předpoklady učení před narozením, historie zájmu o záměrné působení na prenatální vývoj, zmínění nejdůležitějších výzkumů a jejich výsledků, vývoj ?metod? podnětového obohacování nenarozeného dítěte v děloze a krátké seznámení s dnes zřejmě nejužívanější technologií prenatálního učení - BabyPlus). Empirickou část sdělení tvořila dotazníková sonda uskutečněná mezi ženami, které v těhotenství tento přístroj používaly. V doslovných přepisech volných výpovědí postupem interpretativní fenomenologické analýzy vyhledávám kategorie obdobných postojů a pocitů. Zaměřila jsem se především na subjektivní prožívání této zvukové stimulace, jakou jí maminky přisuzují ?váhu?, zda se jim ?líbí?, jak vnímají reakce děťátka v průběhu stimulace a zda je nějak hodnotí a pocitově ?vysvětlují?. K datu 14. 5. 2006 jsem měla k analýze 10 vyplněných dotazníků, přičemž sběr dat i nadále probíhal.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Konference Psychologie zdraví
Publisher/client name
Vernířovice
Version
termín konání 19. - 21. 5. 2006
Carrier ID
—