Beginning teachers as specific informers about school climate and culture - methods comparison
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017672" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017672 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda
Original language description
Příspěvek vychází z pojetí klimatu školy jako intersubjektivně percipovaného a reflektovaného prostředí školy. V tomto pojetí lze různé účastníky školy pojímat jako různé informátory poskytující informace o různých prvcích prostředí školy (v rámci svýchzkušeností). Celková podoba klimatu je tak triangulována z výpovědí různých kategorií informátorů. Příspěvek porovnává dvě takové kategorie informátorů ? začínající učitele (studenty na roční praxi) a jejich mentory, tj. zkušené učitele. Porovnání se týká oblastí prostředí či fungování školy, které tito informátoři reflektují či nereflektují. Výsledky tak odpovídají na otázku, co lze či nelze očekávat od těchto dvou kategorií informátorů. Výzkum je postaven na analýze reflektivních deníků a rozhovorů účastníků programu ?klinický rok?, který je součástí studijního programu učitelství AJ na Univerzitě Pardubice.
Czech name
Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy ? metodická sonda
Czech description
Příspěvek vychází z pojetí klimatu školy jako intersubjektivně percipovaného a reflektovaného prostředí školy. V tomto pojetí lze různé účastníky školy pojímat jako různé informátory poskytující informace o různých prvcích prostředí školy (v rámci svýchzkušeností). Celková podoba klimatu je tak triangulována z výpovědí různých kategorií informátorů. Příspěvek porovnává dvě takové kategorie informátorů ? začínající učitele (studenty na roční praxi) a jejich mentory, tj. zkušené učitele. Porovnání se týká oblastí prostředí či fungování školy, které tito informátoři reflektují či nereflektují. Výsledky tak odpovídají na otázku, co lze či nelze očekávat od těchto dvou kategorií informátorů. Výzkum je postaven na analýze reflektivních deníků a rozhovorů účastníků programu ?klinický rok?, který je součástí studijního programu učitelství AJ na Univerzitě Pardubice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV
ISBN
80-7043-483-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
44
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Západočeská univerzita v Plzni
Event date
Sep 5, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—