All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quality of life from the viewpoint of children aged 8 - 15

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023269" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00023269 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let

  • Original language description

    581 dětí ve věku 8-15 let vyplnilo dotazník, kde mělo v prvním úkolu napsat, jak by rozuměly titulku časopiseckého článku 'Kvalita života u dětí'. V druhém úkolu pak měly popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známýchdětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje. Konceptu 'kvalita života u dětí' (první úkol) mladší děti často nerozumí. Starší dětí (11 let a starší) mu ve většině případů rozumí bez problémů.

  • Czech name

    Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let

  • Czech description

    581 dětí ve věku 8-15 let vyplnilo dotazník, kde mělo v prvním úkolu napsat, jak by rozuměly titulku časopiseckého článku 'Kvalita života u dětí'. V druhém úkolu pak měly popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známýchdětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje. Konceptu 'kvalita života u dětí' (první úkol) mladší děti často nerozumí. Starší dětí (11 let a starší) mu ve většině případů rozumí bez problémů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    J. Mareš a kol. (Eds.) Kvalita života u dětí a dospívajících II.

  • ISBN

    978-80-7392-008-1

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    139-158

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    MSD

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter