All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Man-made Politicians? Media Representation of Women-politicians in the Czech Republic Parliamentary Election in 2006

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00033316" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00033316 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kandidátky na předsedu: Mediální obraz političek ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006

  • Original language description

    V článku prezentujeme výsledky výzkumu, který jsme provedly po volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006 na základě objednávky organizace Fórum 50 %. Výzkum Mediální obraz českých političek v období voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2006: Rovné příležitosti vs. promeškaná příležitost? jsme rozdělily v závislosti na zvolené metodologii na dvě části: kvantitativní a kvalitativní. Řada obsahových analýz nejrůznějších českých médií dosvědčuje, že ženy a muži (femininita a maskulinita) jsou stále zobrazováni stereotypně, ženy bývají marginalizovány a stavěny do pozice objektu, nikoli subjektu. V tomto výzkumu jsme se zaměřily na zpodobnění žen-političek či žen-kandidátek ve volbách do Poslanecké sněmovny 2006, tedy na to, jakým způsobem o nich a o tematice rovných šancích česká média referují, jakou formu užívají, jaký dávají ženám prostor a s jakými tématy je spojují.

  • Czech name

    Kandidátky na předsedu: Mediální obraz političek ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006

  • Czech description

    V článku prezentujeme výsledky výzkumu, který jsme provedly po volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2006 na základě objednávky organizace Fórum 50 %. Výzkum Mediální obraz českých političek v období voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2006: Rovné příležitosti vs. promeškaná příležitost? jsme rozdělily v závislosti na zvolené metodologii na dvě části: kvantitativní a kvalitativní. Řada obsahových analýz nejrůznějších českých médií dosvědčuje, že ženy a muži (femininita a maskulinita) jsou stále zobrazováni stereotypně, ženy bývají marginalizovány a stavěny do pozice objektu, nikoli subjektu. V tomto výzkumu jsme se zaměřily na zpodobnění žen-političek či žen-kandidátek ve volbách do Poslanecké sněmovny 2006, tedy na to, jakým způsobem o nich a o tematice rovných šancích česká média referují, jakou formu užívají, jaký dávají ženám prostor a s jakými tématy je spojují.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gender, rovné příležitosti, výzkum

  • ISSN

    1213-0028

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    ročník 8

  • Issue of the periodical within the volume

    číslo 2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database