All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Moral import in the TAT stories of adolescents with conduct disorders

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00024220" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00024220 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Morální poselství v příbězích evokovaných TAT u adolescentů s obtížemi v chování

  • Original language description

    Autoři článku se zaměřují na identifikaci morálního poselství v příbězích TAT. Uvádějí výsledky kvalitativního výzkumu, kterého se účastnilo 35 adolescentů, 15 se zjevnými obtížemi v chování a 20 adolescentů bez manifestního problémového chování. Ve výzkumu byly použity tabule 1, 2, 3BM, 4 a 13MF. Ukázalo se, že skupiny se liší ve způsobu zpracování příběhu a konstruování morálního poselství. Jedinci s antisociálním chováním rozvíjeli své příběhy impulsivně, užívali více agresivních strategií při řešenízápletky a v příbězích neverbalizovali emoce viny a empatie. Mezi chlapci a dívkami nebyl zaznamenán výrazný rozdíl. Na případovém fragmentu je zachycen způsob práce s morálním importem, jež je využit jako základ pro širší interpretaci.

  • Czech name

    Morální poselství v příbězích evokovaných TAT u adolescentů s obtížemi v chování

  • Czech description

    Autoři článku se zaměřují na identifikaci morálního poselství v příbězích TAT. Uvádějí výsledky kvalitativního výzkumu, kterého se účastnilo 35 adolescentů, 15 se zjevnými obtížemi v chování a 20 adolescentů bez manifestního problémového chování. Ve výzkumu byly použity tabule 1, 2, 3BM, 4 a 13MF. Ukázalo se, že skupiny se liší ve způsobu zpracování příběhu a konstruování morálního poselství. Jedinci s antisociálním chováním rozvíjeli své příběhy impulsivně, užívali více agresivních strategií při řešenízápletky a v příbězích neverbalizovali emoce viny a empatie. Mezi chlapci a dívkami nebyl zaznamenán výrazný rozdíl. Na případovém fragmentu je zachycen způsob práce s morálním importem, jež je využit jako základ pro širší interpretaci.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1577" target="_blank" >GA406/06/1577: Text analysis as a research and diagnostic tool</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rorschach a projektivní metody

  • ISBN

    978-80-87023-07-5

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    191

  • Publisher name

    Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter