Adults in non-formal education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00025449" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00025449 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dospělí v neformálním vzdělávání
Original language description
V této kapitole poukazujeme na hlavní charakteristiky neformálního vzdělávání dospělých v ČR, jak jsme je zaznamenali prostřednictvím našeho reprezentativního výzkumu v roce 2005. Zjištěná skutečnost, že přibližně jedna třetina české dospělé populace seúčastnila v průběhu jednoho roku minimálně jednoho (ale někteří i více) kurzu neformálního vzdělávání, považujeme - i v konfrontaci se zahraničními výsledky - za relativně dobrý výsledek. Přibližně stejný podíl českých dospělých také plánovalo navštěvovat nějaký kurz v nejbližší budoucnosti. Není překvapením, že ti, kdo na tomto typu vzdělávání participují, jsou především mladší a vzdělanější obyvatelé České republiky. Rovněž není překvapivým zjištěním, že největší podíl navštěvovaných kurzů tvoří takové, které se přímo týkají zaměstnání jedince, dále pak to jsou kurzy počítačové (které mohou mít rovněž, byť zprostředkovaně, vazbu na zaměstnání) a kurzy jazykové.
Czech name
Dospělí v neformálním vzdělávání
Czech description
V této kapitole poukazujeme na hlavní charakteristiky neformálního vzdělávání dospělých v ČR, jak jsme je zaznamenali prostřednictvím našeho reprezentativního výzkumu v roce 2005. Zjištěná skutečnost, že přibližně jedna třetina české dospělé populace seúčastnila v průběhu jednoho roku minimálně jednoho (ale někteří i více) kurzu neformálního vzdělávání, považujeme - i v konfrontaci se zahraničními výsledky - za relativně dobrý výsledek. Přibližně stejný podíl českých dospělých také plánovalo navštěvovat nějaký kurz v nejbližší budoucnosti. Není překvapením, že ti, kdo na tomto typu vzdělávání participují, jsou především mladší a vzdělanější obyvatelé České republiky. Rovněž není překvapivým zjištěním, že největší podíl navštěvovaných kurzů tvoří takové, které se přímo týkají zaměstnání jedince, dále pak to jsou kurzy počítačové (které mohou mít rovněž, byť zprostředkovaně, vazbu na zaměstnání) a kurzy jazykové.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Adult education in various stages of the life cycle: priroties, opportunities and possibilites of development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice
ISBN
978-80-210-4779-2
Number of pages of the result
15
Pages from-to
—
Number of pages of the book
339
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—