All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Differences in representing the environment of the internet for adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00026713" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00026713 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Differences in representing the environment of the internet for adolescents

  • Original language description

    Specific requirements unwind from different needs in different areas and development periods of the life of an adolescent. Our results indicate that especially the youngest adolescents consider themselves more happy in the environment of the internet than older adolescents, which can be also closely related with discovering new and safe means of self-presentation, new virtual identities. At the same time they also discover a lower possibility to verify information, which can lead to a belief that lies are much more common on the internet than thought by older adolescents. This is related to their higher distrust of information conveyed by this medium. With increasing age of respondents, we can see a reduction of gullibility, especially for girls. The Internet is seen as a place where adolescents can be more open than in real life and have less constraints is perceived rather ambivalently. On one side it is considered a pro to be able to say things which you would not dare say elsewhere

  • Czech name

    Rozdíly v reprezentaci prostředí internetu u adolescentů

  • Czech description

    Specifické požadavky vyplývají z rodílnosti potřeb v různých oblastech a vývojových obdobích adolescentova života. Z našich výsledků vyplývá, že zejména nemladší dospívající se cítí v prostředí internetu spokojenější než starší dospívající, což může bezprostředně souviset s objevováním a zkoušením nových, bezpečných způsobů sebeprezentace, nových virtuálních identit. Zároveň však také objevují sníženou možnost kontroly informací, která tak může vést k přesvědčení, že se na internetu mnohem více lže, nežli se to jeví starším adolescentům. S tím je také spojena jejich vyšší nedůvěra k informacím zprostředkovaných tímto médiem. Se vzrůstajícím věkem respondentů pak můžeme pozorovat snižování míry důvěřivosti, která se projevuje zejména u dívek. Z našich výsledků je patrné, že adolescenti se přicházejí na internet především bavit a odreagovat. Zde se nejvíce projevuje vliv věku. Jak u chlapců, tak u dívek s přibývajícím věkem můžeme pozorovat snižování potřeby se na internetu bavit, nicmén

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    1th EARA Conference, Torino

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID