All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What can schools expect from school climate assesment?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00027401" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00027401 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?

  • Original language description

    Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.

  • Czech name

    Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?

  • Czech description

    Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů