Creativity and art interests at children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00036594" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00036594 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Original language description
Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivostije v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.
Czech name
Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Czech description
Příspěvek se zabývá identifikací tvořivosti u 11 až 12 letých dětí, které provozují umělecké zájmy: divadelní soubory, pěvecké sbory, folklórní soubory nebo se věnují organizované výtvarné činnosti. Výzkum je součástí projektu NIPOS Praha (2002-2008). Použité metody: Test hravé tvořivosti (THT) VERBTVOR (Guilfordovými verbálními subtesty). Zabýváme se souvislostí umělecké a psychologicky definované tvořivosti na vzorku N=361. Předběžné výsledky: Souvislost umělecké tvořivosti a psychologické tvořivostije v této studii malá. Použité metody pravděpodobně neumožnily respondentům zcela uplatnit specifika tvořivosti vzhledem ke svému uměleckému zaměření. Nejvíce nápadů v THT produkovali dle předpokladu výtvarníci, ve VERBTVORU herci, nejvíce originálních nápadů měli v obou testech herci. Jediný statisticky signifikantní rozdíl: děvčata mají větší produkci nápadů (fluenci) oproti chlapcům, nápady chlapců jsou však častěji originální, bez ohledu na druh uměleckého zájmu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů