Localization of journalism - current trend of media development in the Czech Republic and abroad
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00052151" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00052151 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lokalizace žurnalistiky jako aktuální trend ve vývoji médií v ČR a ve světě
Original language description
Blízkost lokálních médií k příjemci, která má potenciál významněji ho oslovit ? to je obecně zastávaný názor podporující argument, že by na otázku další existence regionálních studií veřejnoprávní televize měla zaznít jednoznačná odpověď: Ano. Tento názor podporuje také důležitost trendu lokalizace v současném vývoji žurnalistiky. Trend lokalizace se projevuje například v rámci vyvažování globálního pokrytí událostí důrazem na lokální témata, či v nových trendech svázaných s rozvojem on-line informování. Tento vývoj je aktuální také/především v médiu veřejné služby, které by mělo ustavovat a obhajovat nové standardy novinářské práce. Příspěvek se zaměří obecně na trend lokalizace ve světových a českých médiích, konkrétněji bude tento vývoj ilustrovat na proměně zahraničních a českých médiích veřejné služby.
Czech name
Lokalizace žurnalistiky jako aktuální trend ve vývoji médií v ČR a ve světě
Czech description
Blízkost lokálních médií k příjemci, která má potenciál významněji ho oslovit ? to je obecně zastávaný názor podporující argument, že by na otázku další existence regionálních studií veřejnoprávní televize měla zaznít jednoznačná odpověď: Ano. Tento názor podporuje také důležitost trendu lokalizace v současném vývoji žurnalistiky. Trend lokalizace se projevuje například v rámci vyvažování globálního pokrytí událostí důrazem na lokální témata, či v nových trendech svázaných s rozvojem on-line informování. Tento vývoj je aktuální také/především v médiu veřejné služby, které by mělo ustavovat a obhajovat nové standardy novinářské práce. Příspěvek se zaměří obecně na trend lokalizace ve světových a českých médiích, konkrétněji bude tento vývoj ilustrovat na proměně zahraničních a českých médiích veřejné služby.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů