Family-friendly city: the construction of a family space in shopping centres
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00062109" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00062109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
Original language description
Článek předkládá analýzu pojmů ?rodinného nakupování? a ?rodinné atmosféry?, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzypropagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze ?rodinného? ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty.
Czech name
Město pro rodinu: konstrukce rodinného prostoru v nákupním centru
Czech description
Článek předkládá analýzu pojmů ?rodinného nakupování? a ?rodinné atmosféry?, tak jak jsou prezentovány v marketingu nákupních center v ČR. Hledá přitom specifika, která odlišují prostor nákupních center od městského veřejného prostoru. Na základě analýzypropagačních materiálů, domovních řádů a rozhovorů s manažery a architekty českých nákupních center jsou identifikovány dvě dimenze ?rodinného? ve vztahu k centrům. Zaprvé jde o důraz na zahrnutí celé rodiny do spotřebních aktivit: nákupní centra jsou chápána jako feminizovaná a jejich snahou je vytvořit spotřební možnosti jak pro muže, tak především pro děti, které jsou chápány jako zdroj nových možností spotřeby (ale zároveň také její ohrožení). Druhá dimenze identifikuje svazek hodnot, které jsou označovány jako rodinné, a které jsou managementem nákupních center aktivně prosazovány. Jde o hodnoty bezpečí, pohodlí, příjemnosti, zábavy a čistoty.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Třetí město
ISBN
9788074650154
Number of pages of the result
22
Pages from-to
133-154
Number of pages of the book
232
Publisher name
Nakladatelství Pavel Mervart
Place of publication
Červený Kostelec, Brno
UT code for WoS chapter
—