All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Popular Culture as a Challenge for Interpretation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00081775" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00081775 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Populární kultura jako interpretační výzva: pokus o nové čtení

  • Original language description

    V tomto příspěvku se zabývám interpretačními možnostmi a variabilitou čtení populárně-kulturních textu. Vycházím z předpokladu, že autor, text a čtenář jakožto tři základní prvky osy literární komunikace jsou v procesu interpretace podobně důležité. Ačkoli je žádoucí analyticky je oddělovat při rozboru konkrétního textu, závěrečná zjištění by měla spět v novou syntézu, vést ke komplexnějšímu pochopení rozebíraného textu. Při posuzování děl populární kultury bývá samotný text často vynecháván: v paradigmatu frankfurtské školy jsou vnímány jako ideologizované produkty kulturního průmyslu, v paradigmatu školy birminghamské se důraz kladen na rozmanité, osobitě kreativní, s textem nepříliš souvislé interpretace členů publika. Soustředím se tedy na to, jakzpracovat analýzu populárně-kulturního textu jako textu, nikoli pouze produktu či objektu konzumpce. Ve své argumentaci kombinuji příspěvky postmoderního myšlení a tradiční estetiky (J-F.

  • Czech name

    Populární kultura jako interpretační výzva: pokus o nové čtení

  • Czech description

    V tomto příspěvku se zabývám interpretačními možnostmi a variabilitou čtení populárně-kulturních textu. Vycházím z předpokladu, že autor, text a čtenář jakožto tři základní prvky osy literární komunikace jsou v procesu interpretace podobně důležité. Ačkoli je žádoucí analyticky je oddělovat při rozboru konkrétního textu, závěrečná zjištění by měla spět v novou syntézu, vést ke komplexnějšímu pochopení rozebíraného textu. Při posuzování děl populární kultury bývá samotný text často vynecháván: v paradigmatu frankfurtské školy jsou vnímány jako ideologizované produkty kulturního průmyslu, v paradigmatu školy birminghamské se důraz kladen na rozmanité, osobitě kreativní, s textem nepříliš souvislé interpretace členů publika. Soustředím se tedy na to, jakzpracovat analýzu populárně-kulturního textu jako textu, nikoli pouze produktu či objektu konzumpce. Ve své argumentaci kombinuji příspěvky postmoderního myšlení a tradiční estetiky (J-F.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Mediální studia

  • ISSN

    1801-9978

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    59-72

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database