All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enhancing resilience in education.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00071081" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00071081 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podpora resilience ve vzdělávání.

  • Original language description

    Tato teoretická stať je orientována na hledání ochranných a rizikových činitelů ve vzdělávání studentů, kteří se musí vyrovnávat s většími nároky životních okolností (např. ohrožené děti, riziková mládež). Cílem přehledové stati je definovat rizikové a protektivní činitele resilience ve vzdělávacím procesu. V první části příspěvku je definován pojem resilience (příznivý vývoj navzdory nepřízni). Druhá část příspěvku pojednává nejprve obecně o rizikových a protektivních činitelích resilience, které jsounásledně specifikovány z hlediska sociálně ekologického pojetí (na mikro, mezo a makro úrovni). Ve třetí části jsou představeny konkrétní rizikové a protektivní činitele v oblasti vzdělávání žáků a studentů, které mohou přispívat, či naopak oslabovat jejich resilienční schopnosti (např. osoba pedagoga, nastavení vzdělávacího systému, postoj dětí a rodičů ke vzdělávání).

  • Czech name

    Podpora resilience ve vzdělávání.

  • Czech description

    Tato teoretická stať je orientována na hledání ochranných a rizikových činitelů ve vzdělávání studentů, kteří se musí vyrovnávat s většími nároky životních okolností (např. ohrožené děti, riziková mládež). Cílem přehledové stati je definovat rizikové a protektivní činitele resilience ve vzdělávacím procesu. V první části příspěvku je definován pojem resilience (příznivý vývoj navzdory nepřízni). Druhá část příspěvku pojednává nejprve obecně o rizikových a protektivních činitelích resilience, které jsounásledně specifikovány z hlediska sociálně ekologického pojetí (na mikro, mezo a makro úrovni). Ve třetí části jsou představeny konkrétní rizikové a protektivní činitele v oblasti vzdělávání žáků a studentů, které mohou přispívat, či naopak oslabovat jejich resilienční schopnosti (např. osoba pedagoga, nastavení vzdělávacího systému, postoj dětí a rodičů ke vzdělávání).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    2-3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    109-124

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database