All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multimedia journalist in the newsroom of SME and Mlada fronta Dnes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076325" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076325 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Multimediální novinář v redakcích SME a Mladé fronty Dnes

  • Original language description

    Studie zkoumá otázku, jaký vliv má ve vybraných médiích (ve slovenském deníku SME a v české Mladé frontě Dnes), propojování tištěných médií se svými zpravodajskými internetovými portály na způsob a organizaci práce redakcí a novinářů. Autor vychází z předpokladu, že novinářská práce je stále více multimediální. Šéfredaktoři vzhledem k technologickému pokroku i k ekonomice (multimediální novinář může zvládnout více práce) vyžadují po žurnalistech tištěných médií stále častěji, aby uměli nejen psát, ale aby pracovali i pro web. Multimediálně přitom může pracovat jednotlivec, anebo je multimediální jednotkou celá redakce a jednotlivci jsou specialisty na konkrétní multimediální činnosti. Studie potvrdila, že propojování zkoumaných médií s portály mění způsob a organizaci práce redakcí i žurnalistů. Změny nejsou radikální ale pozvolné, propojení tištěné a webové platformy se však stále prohlubuje.

  • Czech name

    Multimediální novinář v redakcích SME a Mladé fronty Dnes

  • Czech description

    Studie zkoumá otázku, jaký vliv má ve vybraných médiích (ve slovenském deníku SME a v české Mladé frontě Dnes), propojování tištěných médií se svými zpravodajskými internetovými portály na způsob a organizaci práce redakcí a novinářů. Autor vychází z předpokladu, že novinářská práce je stále více multimediální. Šéfredaktoři vzhledem k technologickému pokroku i k ekonomice (multimediální novinář může zvládnout více práce) vyžadují po žurnalistech tištěných médií stále častěji, aby uměli nejen psát, ale aby pracovali i pro web. Multimediálně přitom může pracovat jednotlivec, anebo je multimediální jednotkou celá redakce a jednotlivci jsou specialisty na konkrétní multimediální činnosti. Studie potvrdila, že propojování zkoumaných médií s portály mění způsob a organizaci práce redakcí i žurnalistů. Změny nejsou radikální ale pozvolné, propojení tištěné a webové platformy se však stále prohlubuje.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Otázky žurnalistiky

  • ISSN

    0322-7049

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2014/57

  • Issue of the periodical within the volume

    1 - 2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    28-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database