All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media and Politics - Friendship with no Guarantee?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00083240" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00083240 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Média a politika - přátelství bez záruky?

  • Original language description

    Masová média jsou spojována s fungováním moderních společností a s právem na svobodu projevu. Toto jejich postavení umocňuje rozmach síťových médií, která stále více přispívají k dialogu mezi volenými zástupci a veřejností. Do této pozice médií však vstupují i jejich vlastní ekonomické zájmy podléhající zákonitostem výroby. Mediální produkce proto může vědomě i nevědomě ovlivňovat veřejný prostor, názory občanů. Není tudíž překvapivým fakt, že se média stala nedílnou součástí zájmů a tím spojených ambicí politické sféry. Pozornost politiků směrem k médiím se jeví jako logický důsledek, ať už je veden formou nátlaku, regulace či podbízení se. Aktuální zájem politiků o kultivaci mediální gramotnosti se tak jeví jako otevřené přiznání obav z negativ mocenského potenciálu mediovaných sdělení. Ještě více nám může být tento postoj zřejmý v souvislosti s polemikou, jak má ona kultivace probíhat. V příspěvku budeme na několika příkladech ilustrovat problematické body existence vazby média ? po

  • Czech name

    Média a politika - přátelství bez záruky?

  • Czech description

    Masová média jsou spojována s fungováním moderních společností a s právem na svobodu projevu. Toto jejich postavení umocňuje rozmach síťových médií, která stále více přispívají k dialogu mezi volenými zástupci a veřejností. Do této pozice médií však vstupují i jejich vlastní ekonomické zájmy podléhající zákonitostem výroby. Mediální produkce proto může vědomě i nevědomě ovlivňovat veřejný prostor, názory občanů. Není tudíž překvapivým fakt, že se média stala nedílnou součástí zájmů a tím spojených ambicí politické sféry. Pozornost politiků směrem k médiím se jeví jako logický důsledek, ať už je veden formou nátlaku, regulace či podbízení se. Aktuální zájem politiků o kultivaci mediální gramotnosti se tak jeví jako otevřené přiznání obav z negativ mocenského potenciálu mediovaných sdělení. Ještě více nám může být tento postoj zřejmý v souvislosti s polemikou, jak má ona kultivace probíhat. V příspěvku budeme na několika příkladech ilustrovat problematické body existence vazby média ? po

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Masmédia a politika: Komunikácia či manipulácia?

  • ISBN

    9788022414258

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    105-123

  • Publisher name

    VEDA, Slovenská akademie věd

  • Place of publication

    Bratislava, Slovensko

  • Event location

    Batislava

  • Event date

    Oct 28, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article