Personalization of Politics in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00103051" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00103051 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Personalizace politiky v České republice
Original language description
Většina z politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století jako důsledek individualizace společnosti, erozí tradičních konfliktních linií a rozvojem moderních médií dochází k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na základě níž se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky, seznamuje s výsledky dosavadních zahraničních i českých studií v dimenzích institucionální, mediální a behaviorální. Přenáší koncept do postkomunistického areálu, což samo o sobě představuje výzvu pro výzkum. Na případě českých parlamentních voleb (2002-2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.
Czech name
Personalizace politiky v České republice
Czech description
Většina z politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století jako důsledek individualizace společnosti, erozí tradičních konfliktních linií a rozvojem moderních médií dochází k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na základě níž se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky, seznamuje s výsledky dosavadních zahraničních i českých studií v dimenzích institucionální, mediální a behaviorální. Přenáší koncept do postkomunistického areálu, což samo o sobě představuje výzvu pro výzkum. Na případě českých parlamentních voleb (2002-2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50601 - Political science
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788021089310
Number of pages
258
Publisher name
Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—