School Fears and Employment-related Fears in the Young Adulthood Period
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00117470" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00117470 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://psychkont.osu.cz/fulltext/2020/PAJK_20_1_Kohoutova_Lacinova.pdf" target="_blank" >https://psychkont.osu.cz/fulltext/2020/PAJK_20_1_Kohoutova_Lacinova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15452/PsyX.2020.11.0005" target="_blank" >10.15452/PsyX.2020.11.0005</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studijní a pracovní strachy mladých dospělých
Original language description
Cílemstudie bylo prozkoumat možné faktory, které se vztahují k výskytu subjektivně prožívaných studijních a pracovních strachů v období mladé dospělosti. Vzorektvořilo 303 respondentů z projektu „Cesty do dospělosti“ (83,8 % žen, průměrný věk = 24 let; Min = 19,08, Max = 32). Metoda. Data byla získávána pomocí online dotazníků. Výpovědi o studijních a pracovních straších byly získávány metodou volných výpovědí. Dále byly administrovány tyto dotazníky – GIDS, The Academic Self-Efficacy Scale, CDSE-SF, Perception of Parental Autonomy-Support and Control Scale. Z výsledků regresní analýzy vyplývá, že existuje vztah mezi výskytem studijních strachů, akademického vědomí vlastní účinnosti, podporou autonomie ze strany otce, pohlavím a závazkem ke studiu. Dále byl detekován vztah mezi výskytem pracovních strachů a závazkem k práci, pociťovanou kontrolou ze strany otce, pracovním úvazkem a zaměstnáním, které souvisí s plánovanou profesí respondenta. Limitem studie je především velká převaha žen ve výzkumném souboru.
Czech name
Studijní a pracovní strachy mladých dospělých
Czech description
Cílemstudie bylo prozkoumat možné faktory, které se vztahují k výskytu subjektivně prožívaných studijních a pracovních strachů v období mladé dospělosti. Vzorektvořilo 303 respondentů z projektu „Cesty do dospělosti“ (83,8 % žen, průměrný věk = 24 let; Min = 19,08, Max = 32). Metoda. Data byla získávána pomocí online dotazníků. Výpovědi o studijních a pracovních straších byly získávány metodou volných výpovědí. Dále byly administrovány tyto dotazníky – GIDS, The Academic Self-Efficacy Scale, CDSE-SF, Perception of Parental Autonomy-Support and Control Scale. Z výsledků regresní analýzy vyplývá, že existuje vztah mezi výskytem studijních strachů, akademického vědomí vlastní účinnosti, podporou autonomie ze strany otce, pohlavím a závazkem ke studiu. Dále byl detekován vztah mezi výskytem pracovních strachů a závazkem k práci, pociťovanou kontrolou ze strany otce, pracovním úvazkem a zaměstnáním, které souvisí s plánovanou profesí respondenta. Limitem studie je především velká převaha žen ve výzkumném souboru.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie a její kontexty
ISSN
1803-9278
e-ISSN
1805-9023
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
69-87
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—