How to measure metacognition (not just) in gifted children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119521" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119521 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2104" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2104</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9905-2021" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9905-2021</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí
Original language description
Publikace se věnuje problematice měření metakognice, se zvláštním zřetelem na specifickou skupinu intelektově nadaných dětí. Stručně představuje samotný konstrukt metakognice, taxonomii metakognitivních jevů a vztah metakognice a intelektového nadání. Dále jsou pojednány a kriticky zhodnoceny nejdůležitější metody a techniky, které byly pro zjišťování metakognice vyvinuty. Monografie se zabývá jak metodami, při nichž jsou data o metakognici registrována souběžně s vykonáváním podnětového úkolu (tzv. on-line metody), tak metodami, kdy jsou data zaznamenávána až s určitým časovým odstupem (tzv. off-line metody). Nejobsáhlejší část publikace se pak zabývá problematikou různých metrik a indexů používaných k vyjádření úrovně metakognitivního monitorování.
Czech name
Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí
Czech description
Publikace se věnuje problematice měření metakognice, se zvláštním zřetelem na specifickou skupinu intelektově nadaných dětí. Stručně představuje samotný konstrukt metakognice, taxonomii metakognitivních jevů a vztah metakognice a intelektového nadání. Dále jsou pojednány a kriticky zhodnoceny nejdůležitější metody a techniky, které byly pro zjišťování metakognice vyvinuty. Monografie se zabývá jak metodami, při nichž jsou data o metakognici registrována souběžně s vykonáváním podnětového úkolu (tzv. on-line metody), tak metodami, kdy jsou data zaznamenávána až s určitým časovým odstupem (tzv. off-line metody). Nejobsáhlejší část publikace se pak zabývá problematikou různých metrik a indexů používaných k vyjádření úrovně metakognitivního monitorování.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA17-14715S" target="_blank" >GA17-14715S: Development of Metacognitive Skills in Gifted Children</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788021099050
Number of pages
97
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—