All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of railway transport in Europe and its position in European transport policy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F05%3A00020044" target="_blank" >RIV/00216224:14310/05:00020044 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj železniční dopravy v Evropě a její pozice v evropské dopravní politice

  • Original language description

    Doprava je velmi významným faktorem, který ovlivňuje strukturaci geografického prostoru, protože ve svém důsledku umožňuje existenci ekonomických a sociálních kontaktů mezi vzdálenými územími. Článek se zaměřuje na analýzu vývoje evropského dopravního trhu po roce 1970 s tím, že hlavní pozornost je věnována železniční dopravě. V minulých desetiletích železnice ztratila své pozice v osobní i nákladní dopravě, a to především na úkor silniční dopravy, která dokázala lépe vyjít vstříc rostoucím požadavkům klientů na rychlost a kvalitu přepravy. Příspěvek se proto snaží jednak nalézt skutečnosti, které takový vývoj dopravního trhu podmínily, zároveň však vzhledem k obecně akceptované environmentálnosti železniční dopravy zkoumá, jakým způsobem je pozice železnice vnímána ve společné evropské dopravní politice.

  • Czech name

    Vývoj železniční dopravy v Evropě a její pozice v evropské dopravní politice

  • Czech description

    Doprava je velmi významným faktorem, který ovlivňuje strukturaci geografického prostoru, protože ve svém důsledku umožňuje existenci ekonomických a sociálních kontaktů mezi vzdálenými územími. Článek se zaměřuje na analýzu vývoje evropského dopravního trhu po roce 1970 s tím, že hlavní pozornost je věnována železniční dopravě. V minulých desetiletích železnice ztratila své pozice v osobní i nákladní dopravě, a to především na úkor silniční dopravy, která dokázala lépe vyjít vstříc rostoucím požadavkům klientů na rychlost a kvalitu přepravy. Příspěvek se proto snaží jednak nalézt skutečnosti, které takový vývoj dopravního trhu podmínily, zároveň však vzhledem k obecně akceptované environmentálnosti železniční dopravy zkoumá, jakým způsobem je pozice železnice vnímána ve společné evropské dopravní politice.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Railway transport - institutional aspects, economic theory and policy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    V

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    92-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database