Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F08%3A00024134" target="_blank" >RIV/00216224:14330/08:00024134 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
Original language description
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught atthe Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
Czech name
Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'
Czech description
Článek je věnován technologickým aspektům výuky matematiky s využitím výpočetní techniky a komunikačních technologií (blended learning): efektivní příprava elektronických výukových materiálů, nahrávání přednášek, příprava a realizace autotestování s využitím technologie MapleNet.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning in the semantic Web Context</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning (IJCEELL)
ISSN
1560-4624
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
5/6
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—