All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Noise and the Mermin-GHZ Game

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F08%3A00025042" target="_blank" >RIV/00216224:14330/08:00025042 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Noise and the Mermin-GHZ Game

  • Original language description

    A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

  • Czech name

    Šum a Mermin-GHZ hra

  • Czech description

    Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA201%2F07%2F0603" target="_blank" >GA201/07/0603: Quantum multipartite computation, communication and security</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MEMICS 2008: Fourth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science

  • ISBN

    978-80-7355-082-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Masaryk University and Technical University of Brno

  • Place of publication

    Brno, Czech Republic

  • Event location

    Znojmo, Czech Republic

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article