All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education to health relationship reflection and environmental education in curricular documents of the Czech republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00011043" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00011043 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe vztahu výchovy ke zdraví a environmentální edukace v kurikulárních dokumentech ČR

  • Original language description

    Pro koncept kvality života je klíčový pocit pohody, který pramení z tělesné, duševní a sociální vyrovnanosti každého jedince. Z tohoto pojetí vyplývá, že kvalita života je dána subjektivním vnímáním individuální životní reality. Na základě sebereflexivnídimenze, která je vymezena fyzickou, psychickou a duchovní existencí člověka, lze konstatovat, že zdraví je jednou ze základních kategorií kvality života. Právo na zdraví a zdravé životní prostředí je zakotveno v Chartě základních práv Evropské unie. Zhlediska environmentální problematiky je patrná souvislost mezi kvalitou životního prostředí a zdravím. Tyto otázky řeší např. Agenda 21, Johannesburská deklarace a v České republice také dále Akční plán SPEVVO. Zda a jakým způsobem tato témata zahrnujívzdělávací programy základního vzdělávání v České republice, případně jak je reflektuje nově schválený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, se snažíme zjistit v tomto příspěvku.

  • Czech name

    Reflexe vztahu výchovy ke zdraví a environmentální edukace v kurikulárních dokumentech ČR

  • Czech description

    Pro koncept kvality života je klíčový pocit pohody, který pramení z tělesné, duševní a sociální vyrovnanosti každého jedince. Z tohoto pojetí vyplývá, že kvalita života je dána subjektivním vnímáním individuální životní reality. Na základě sebereflexivnídimenze, která je vymezena fyzickou, psychickou a duchovní existencí člověka, lze konstatovat, že zdraví je jednou ze základních kategorií kvality života. Právo na zdraví a zdravé životní prostředí je zakotveno v Chartě základních práv Evropské unie. Zhlediska environmentální problematiky je patrná souvislost mezi kvalitou životního prostředí a zdravím. Tyto otázky řeší např. Agenda 21, Johannesburská deklarace a v České republice také dále Akční plán SPEVVO. Zda a jakým způsobem tato témata zahrnujívzdělávací programy základního vzdělávání v České republice, případně jak je reflektuje nově schválený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, se snažíme zjistit v tomto příspěvku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Teachers and Health 6

  • ISBN

    80-7315-093-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    704

  • Pages from-to

    331-334

  • Publisher name

    Paido; MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU v Brně

  • Event date

    Jan 1, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article