Preparation classes for children from socially handicapped background
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00031128" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00031128 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Včela má pilu aneb Přípravné třídy pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Original language description
Publikace je výstupem řady výzkumných sond, které jsme realizovali na Katedře sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU. Prostřednictvím třech výzkumných modulů (kvalitativních i kvantitativních) se můžeme seznámit s problémy dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a specifiky jejich edukace v přípravných třídách. První kvalitativně orientovaný modul nás zavádí do prostředí samotných přípravných tříd prostřednictvím analýzy výpovědí účastníků ohniskových skupin (učitelek přípravných tříd v Jihomoravském kraji) se můžeme seznámit se školními problémy žáků a z nich vyplývajících žádoucích kompetencí učitelů a rodičů. Kvalitativní výzkumné paradigma nám umožňuje identifikovat typické vzdělávací a výchovné problémy žáků přípravných tříd, ale také je popsat, pochopit a vysvětlit. Prostřednictvím stejných metodologických postupů realizátoři výzkumné studie nahlížejí do prostředí romských rodin.
Czech name
Včela má pilu aneb Přípravné třídy pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Czech description
Publikace je výstupem řady výzkumných sond, které jsme realizovali na Katedře sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU. Prostřednictvím třech výzkumných modulů (kvalitativních i kvantitativních) se můžeme seznámit s problémy dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a specifiky jejich edukace v přípravných třídách. První kvalitativně orientovaný modul nás zavádí do prostředí samotných přípravných tříd prostřednictvím analýzy výpovědí účastníků ohniskových skupin (učitelek přípravných tříd v Jihomoravském kraji) se můžeme seznámit se školními problémy žáků a z nich vyplývajících žádoucích kompetencí učitelů a rodičů. Kvalitativní výzkumné paradigma nám umožňuje identifikovat typické vzdělávací a výchovné problémy žáků přípravných tříd, ale také je popsat, pochopit a vysvětlit. Prostřednictvím stejných metodologických postupů realizátoři výzkumné studie nahlížejí do prostředí romských rodin.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-210-3727-X
Number of pages
85
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—