Interdisciplinary relationship within the contentual dimension of lower secondary school curriculum: an example of Czech language and History
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016060" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016060 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu
Original language description
Při rozvíjení samostatného myšlení a tvořivostí žáků nejsou dostatečně uplatňovány mezipředmětové vztahy. Při poznávání dějin 20. století je jednou z možností nápravy projektová výuka v mediální výchově. Nabídka české kinematografie týkající se historieje často poplatná době, a proto je třeba provést výběr a zvážit, jaká propojení dějepisu se nabízejí v kurikulu druhého stupně základní školy s literární, jazykovou, slohovou a komunikační výchovou, popřípadě s jinými. Uvedená prezentace vyučovacího projektu po zhlédnutí zfilmovaného literárního díla se jeví jako možný impuls pro integraci a koordinaci mezi vzdělávacími oblastmi.
Czech name
K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu
Czech description
Při rozvíjení samostatného myšlení a tvořivostí žáků nejsou dostatečně uplatňovány mezipředmětové vztahy. Při poznávání dějin 20. století je jednou z možností nápravy projektová výuka v mediální výchově. Nabídka české kinematografie týkající se historieje často poplatná době, a proto je třeba provést výběr a zvážit, jaká propojení dějepisu se nabízejí v kurikulu druhého stupně základní školy s literární, jazykovou, slohovou a komunikační výchovou, popřípadě s jinými. Uvedená prezentace vyučovacího projektu po zhlédnutí zfilmovaného literárního díla se jeví jako možný impuls pro integraci a koordinaci mezi vzdělávacími oblastmi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: The Content Dimension of Basic School Curriculum</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Problémy kurikula základní školy
ISBN
80-210-4125-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
189-202
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno, PdF MU
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—