All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interactive E-learning support for teaching linguistics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00017651" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00017651 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Interactive E-learning support for teaching linguistics

  • Original language description

    The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching oflinguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness andthe quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.

  • Czech name

    Interaktivní e-learningová podpora pro výuku lingvistiky

  • Czech description

    Příspěvek dokumentuje zkušenosti Katedry anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně se zaváděním interaktivních modulů u e-learningových kurzů, které využívají systém řízení výuky LMS Moodle na podporu tradiční kontaktové výuky, a to u studentů jak prezenčního, tak kombinovaného studia. Výsledky studie naznačují, že integrace e-learningové opory do lingvisticky zaměřených kurzů je přínosná, protože zlepšuje efektivnost a kvalitu výuky a připravuje studenty na používání internetu a vzdělávacích komunikačních technologií v jejich budoucím učitelském povolání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF.

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2006

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    16-28

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database