Problems of the school education in the light of research TIMSS and PISA (situation in the Czech republic and Germany)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018122" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018122 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)
Original language description
V kapitole je věnována pozornost těm oblastem školního vzdělávání, které se ve výzkumech TIMSS a PISA ukázaly jako problematické (kvalita vzdělávání, vzdělanostní nerovnosti atp.). Autoři prezentují výzkumné nálezy za Českou republiku a za Německo a naznačují hlavní témata diskuse, která se v návaznosti na výzkumy TIMSS a PISA v těchto zemích rozvíjela. V souvislosti s tím rozebírají roli empirického výzkumu vzdělávání a popisují, jaká opatření byla v České republice a v Německu s ohledem na výzkumy TIMSS a PISA zavedena. Vyústěním kapitoly je pokus o systematické srovnání problémů školního vzdělávání, které se ve světle výzkumů TIMSS a PISA v obou zemích objevily.
Czech name
Problémy školního vzdělávání ve světle výzkumů TIMSS a PISA (porovnání situace v České republice a v Německu)
Czech description
V kapitole je věnována pozornost těm oblastem školního vzdělávání, které se ve výzkumech TIMSS a PISA ukázaly jako problematické (kvalita vzdělávání, vzdělanostní nerovnosti atp.). Autoři prezentují výzkumné nálezy za Českou republiku a za Německo a naznačují hlavní témata diskuse, která se v návaznosti na výzkumy TIMSS a PISA v těchto zemích rozvíjela. V souvislosti s tím rozebírají roli empirického výzkumu vzdělávání a popisují, jaká opatření byla v České republice a v Německu s ohledem na výzkumy TIMSS a PISA zavedena. Vyústěním kapitoly je pokus o systematické srovnání problémů školního vzdělávání, které se ve světle výzkumů TIMSS a PISA v obou zemích objevily.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Školní vzdělávání: Zahraniční trendy a inspirace
ISBN
80-246-1313-1
Number of pages of the result
22
Pages from-to
102-123
Number of pages of the book
—
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—