The Age Factor and its Role in the Process of Foreign Language Learning and Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022053" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022053 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Age Factor and its Role in the Process of Foreign Language Learning and Teaching
Original language description
This paper presents the results of the EVYL (English to Very Young Learners) Project. The project was carried out in 2004 to 2006 and its aim was to examine the influence of introducing English at early and very early ages on the performance in English language of prospective students of the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Czech name
Faktor věku a jeho role ve výuce a učení se cizímu jazyku
Czech description
Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Complexity and Coherence. Approaches to Linguistic Research and Language Teaching
ISBN
978-3-86727-215-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
97-105
Publisher name
Cuvillier Verlag
Place of publication
Gottingen
Event location
Freiberg, Německo
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—