All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Age Factor and its Role in the Process of Foreign Language Learning and Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022053" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022053 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Age Factor and its Role in the Process of Foreign Language Learning and Teaching

  • Original language description

    This paper presents the results of the EVYL (English to Very Young Learners) Project. The project was carried out in 2004 to 2006 and its aim was to examine the influence of introducing English at early and very early ages on the performance in English language of prospective students of the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic.

  • Czech name

    Faktor věku a jeho role ve výuce a učení se cizímu jazyku

  • Czech description

    Příspěvek referuje o výsledcích projektu EVYL (English for Very Young Learners), který probíhal na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2004 až 2006. Cílem projektu bylo zkoumání vlivu rané výuky angličtiny na jazykové kompetence zájemců ostudium učitelství anglického jazyka na pedagogické fakultě. Zkoumaný vzorek zahrnoval 1827 uchazečů o studium. Výsledky písemného přijímacího testu složeného ze subtestů zaměřených na gramatiku, syntax, pravopis, slovní zásobu a porozumění textu byly korelovány s údajem o věku zahájení osvojování anglického jazyka. Výsledky prokázaly, že neexistuje statisticky významná korelace mezi započetím učení se angličtině v předškolním, příp. mladším školním věku (1., 2. třída ZŠ) a úspěchem u testu. Výsledky projektu nepotvrzují obecně přijímaný názor, podle něhož brzké započetí učení se cizímu jazyku přináší v dlouhodobé perspektivě lepší výsledky. Autoři příspěvku odkazují také na podobné výzkumy, které byly v devadesátých letech 20. století

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Complexity and Coherence. Approaches to Linguistic Research and Language Teaching

  • ISBN

    978-3-86727-215-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    97-105

  • Publisher name

    Cuvillier Verlag

  • Place of publication

    Gottingen

  • Event location

    Freiberg, Německo

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article