Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022316" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022316 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese
Original language description
Příspěvek se pokouší zjistit, zda lze pomocí strategií učení vysvětlit známku z cizího jazyka. 85 strategií učení - z oblasti paměťových, kognitivních, kompenzačních, metakognitivních, sociálních a afektivních strategií (Oxford 1990) - zjišťovaných u studentů brněnských gymnázií a vybrané potenciálně intervenující proměnné jsou testovány v modelu multinomiální logistické regrese s cílem nalézt celkový model vy-světlující známku z cizího jazyka. Ukazuje se, že model je statisticky signifikantní a že strategie do určité míry známku vysvětlují. Nicméně míra vysvětlení rozptylu závisle proměnné je asi 50%. Ke zlepšení modelu (64%), dle očekávání, dochází v případě za-hrnutí dalších vysvětlujících intervenujících proměnných.
Czech name
Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese
Czech description
Příspěvek se pokouší zjistit, zda lze pomocí strategií učení vysvětlit známku z cizího jazyka. 85 strategií učení - z oblasti paměťových, kognitivních, kompenzačních, metakognitivních, sociálních a afektivních strategií (Oxford 1990) - zjišťovaných u studentů brněnských gymnázií a vybrané potenciálně intervenující proměnné jsou testovány v modelu multinomiální logistické regrese s cílem nalézt celkový model vy-světlující známku z cizího jazyka. Ukazuje se, že model je statisticky signifikantní a že strategie do určité míry známku vysvětlují. Nicméně míra vysvětlení rozptylu závisle proměnné je asi 50%. Ke zlepšení modelu (64%), dle očekávání, dochází v případě za-hrnutí dalších vysvětlujících intervenujících proměnných.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV.
ISBN
978-80-7040-991-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
1
Publisher name
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Sep 16, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—