The Structure of Physics Instruction in the Czech Republic: The research approach and results from CPV video study.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022600" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022600 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Struktura vyučovacích hodin fyziky v České republice: Výzkumný přístup a výsledky CPV videostudie
Original language description
V mezinárodně srovnávacích výzkumech (TIMSS, PISA) jsou čeští žáci relativně úspěšní, nicméně mají problémy s řešením úloh využadující transfer či aplikaci znalostí v nových kontextech. Tyto poznatky vyvolávají potřebu dalšího výzkumu, který by se zaměřoval na zkoumání reálné výuky v českých školách. Tato prezentace se zaměřuje na výuku fyziky na nižší sekundární škole v České republice. V rámci výzkumného projektu CPV videostudie byly pořízeny videozáznamy 62 vyučovacích hodin fyziky, které byly analyzovány s oporou o teoretické koncepty přiležitostí k učení (opportunities to learn) a struktura vyučovací hodiny (lesson structure). Prezentovány jsou výsledky vztahující se k otázkám, jaké příležitosti k učení výuka fyziky nabízí, v jakých fázích a formách se odehrává a jakým způsobem jsou v ní ztvárňovány vzdělávací obsahy. Vzhledem k tomu, že projekt CPV videostudie je koncipován jako projekt mezinárodně srovnávacího výzkumu, jsou získané výsledky za Českou republiku diskutovány v kont
Czech name
Struktura vyučovacích hodin fyziky v České republice: Výzkumný přístup a výsledky CPV videostudie
Czech description
V mezinárodně srovnávacích výzkumech (TIMSS, PISA) jsou čeští žáci relativně úspěšní, nicméně mají problémy s řešením úloh využadující transfer či aplikaci znalostí v nových kontextech. Tyto poznatky vyvolávají potřebu dalšího výzkumu, který by se zaměřoval na zkoumání reálné výuky v českých školách. Tato prezentace se zaměřuje na výuku fyziky na nižší sekundární škole v České republice. V rámci výzkumného projektu CPV videostudie byly pořízeny videozáznamy 62 vyučovacích hodin fyziky, které byly analyzovány s oporou o teoretické koncepty přiležitostí k učení (opportunities to learn) a struktura vyučovací hodiny (lesson structure). Prezentovány jsou výsledky vztahující se k otázkám, jaké příležitosti k učení výuka fyziky nabízí, v jakých fázích a formách se odehrává a jakým způsobem jsou v ní ztvárňovány vzdělávací obsahy. Vzhledem k tomu, že projekt CPV videostudie je koncipován jako projekt mezinárodně srovnávacího výzkumu, jsou získané výsledky za Českou republiku diskutovány v kont
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
12th European Conference for Research on Learning and Instruction: Developing Potentials for Learning
ISBN
978-963-482-836-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
147-147
Publisher name
EARLI
Place of publication
Budapest
Event location
Univesity of Budapest
Event date
Aug 28, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—