Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023544" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023544 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
Original language description
The paper focuses on primary education, namely on the aspect of Czech and foreign approaches to physical education and health education. Research on literature dealing with the aforementioned fields of study shows that PE and Health Education are embedded in the curricula of the majority of the countries; nevertheless, their conceptions vary. Since the majority of countries declare PE to be "health-oriented", health education is integrated with physical education. Some countries qualify health educationas a separate discipline. The Czech conception of physical education and health education is inspired by modern foreign trends. However, as the implementation in Czech schools lags behind, it would be desirable to adopt effective measures to improve thecurrent state of affairs.
Czech name
Tělesná výchova a výchova ke zdraví v českém a zahraničím školství
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Studium literárních pramenů zabývajících se uvedenými obory ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a výchovu ke zdraví propojuje s takto koncipovanou tělesnou výchovou. Některé země vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor. Česká koncepce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví je v souladu s moderními zahraničními trendy. Školská praxe však za kurikulárními požadavky zaostává, proto by bylo vhodné přijmout účinná opatření kezlepšení stavu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
School and Health 21 (2)
ISBN
978-80-7315-138-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000264733100056