The approaches to literary text as the subject of methodical interpretation at basic school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023926" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023926 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K pojetí literárního textu jako předmětu didaktické interpretace na základní škole
Original language description
Příspěvek se zabývá otázkou pojetí literárního textu ve výuce literární výchovy a v didaktice předmětu. Rozlišuje dva základní přístupy - text-znak a text-svět - a věnuje se možnostem jejich uplatnění při didaktické interpretaci. Pojetí textu jako znakuje představeno jako tradiční, orientované na odhalování autorské záměrnosti, výklad významu uměleckého sdělení. Pojetí textu jako světa umožňuje rozšířit tradiční interpretační postupy o tvořivější aktivity rozvíjení a spolutvorby fikčního světa textu.
Czech name
K pojetí literárního textu jako předmětu didaktické interpretace na základní škole
Czech description
Příspěvek se zabývá otázkou pojetí literárního textu ve výuce literární výchovy a v didaktice předmětu. Rozlišuje dva základní přístupy - text-znak a text-svět - a věnuje se možnostem jejich uplatnění při didaktické interpretaci. Pojetí textu jako znakuje představeno jako tradiční, orientované na odhalování autorské záměrnosti, výklad významu uměleckého sdělení. Pojetí textu jako světa umožňuje rozšířit tradiční interpretační postupy o tvořivější aktivity rozvíjení a spolutvorby fikčního světa textu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/
ISBN
978-80-244-1947-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
394-401
Publisher name
PdF UP
Place of publication
Olomouc
Event location
PdF UP Olomouc
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—