CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025736 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.
Original language description
Educational research in the Czech Republic in the past tended to concentrate on investigating the inputs (predispositions, attitudes) and outcomes (test results, acquired knowledge) of education, or the context and media (curricular documents, textbooks). Rarely has it aimed at exploring the complex process of education itself. The aim of this paper is to introduce the design and methodology of the research project CPV Video Study of English, which aims at analysing the process of teaching English as aforeign language in the Czech lower-secondary schools in its complexity, and which is being carried out at the Educational Research Centre (Centrum pedagogického výzkumu - CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czech Republic.
Czech name
CPV videostudie angličtiny: výzkum realizovaného kurikula na 2. stupni českých základních škol
Czech description
Český pedagogický výzkum se v minulosti koncentroval na zkoumání vstupů (dispozice, postoje) a výstupů (výsledky testů, získané znalosti) vyučovacího procesu nebo na kontext a prostředky (kurikulární dokumenty, učebnice, klima). Výjimečně byla zkoumána procesuální dimenze výuky. cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný design a metodologii výzkumného projektu CPV videostudie angličtiny, jehož cílem je analyzovat procesuální dimenzi výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice, a který je prováděn Centrem pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4.
ISBN
978-3-86727-664-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Cuvillier Verlag
Place of publication
Göttingen
Event location
Freiberg
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—