Issues of Education of Pupils with Chronic Illness (with Diagnosis Diabetes Mellitus and Phenylketonuria) in the Environment of Primary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026460" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026460 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Original language description
Ve stati se pojednává o problematice chronicky nemocných žáků v prostředí základní školy. Jakým způsobem chronické onemocnění ovlivňuje celkovou situaci těchto žáků, uvádím na příkladu dvou výzkumných šetření, která se zabývala problematikou onemocnění diabetes mellitus a fenylketonurie. První část pojednává o onemocnění diabetes mellitus, představuje kvantitativní výzkumné šetření, které se zabývalo problematikou výchovy a vzdělávání žáků s tímto onemocněním na vybraných základních školách a analyzujeaspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces žáků s diabetem. Druhá část příspěvku pojednává o fenylketonurii, srovnává teoretické poznatky s reálnou životní situací na konkrétním příkladu dvou chlapců ve věku 11 let, žáků základní školy. Kvalitativní výzkumné šetření analyzuje domácí, školní a mimoškolní prostředí a situace, se kterými se tito jedinci každodenně konfrontují.
Czech name
Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Czech description
Ve stati se pojednává o problematice chronicky nemocných žáků v prostředí základní školy. Jakým způsobem chronické onemocnění ovlivňuje celkovou situaci těchto žáků, uvádím na příkladu dvou výzkumných šetření, která se zabývala problematikou onemocnění diabetes mellitus a fenylketonurie. První část pojednává o onemocnění diabetes mellitus, představuje kvantitativní výzkumné šetření, které se zabývalo problematikou výchovy a vzdělávání žáků s tímto onemocněním na vybraných základních školách a analyzujeaspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces žáků s diabetem. Druhá část příspěvku pojednává o fenylketonurii, srovnává teoretické poznatky s reálnou životní situací na konkrétním příkladu dvou chlapců ve věku 11 let, žáků základní školy. Kvalitativní výzkumné šetření analyzuje domácí, školní a mimoškolní prostředí a situace, se kterými se tito jedinci každodenně konfrontují.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
—
Publisher name
Paido Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 17, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—