All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Particularities of Talented Pupils Communication Abilities in Primary Schools in the South Moravian Region

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026847" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026847 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK

  • Original language description

    V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru

  • Czech name

    Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK

  • Czech description

    V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

  • ISBN

    978-80-7315-167-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article