Particularities of Talented Pupils Communication Abilities in Primary Schools in the South Moravian Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026847" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026847 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Original language description
V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru
Czech name
Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Czech description
V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
—
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—