All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Value dimension teachers training

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027183" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027183 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

  • Original language description

    Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Od učitele se očekává, že bude uvádět žáky do problematiky hodnotových orientací, kultivovat jejich vnímavost pro dobro, krásu, pravdu, etické postoje, osobní odpovědnost, pěstovat mravní sílu kpřekonání lhostejnosti, pohodlnosti, vést k toleranci, vcítění, poctivosti apod. Vnášet kategorie etiky, dobra a zla, otázky smyslu z hlediska vývoje společnosti i člověka znamená překonávat stále převažující jednostranný důraz na kognitivní aspekty učení žáků a vytvářet dostatek prostoru pro ostatní aspekty osobnostního rozvoje žáků. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi iden

  • Czech name

    Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

  • Czech description

    Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Od učitele se očekává, že bude uvádět žáky do problematiky hodnotových orientací, kultivovat jejich vnímavost pro dobro, krásu, pravdu, etické postoje, osobní odpovědnost, pěstovat mravní sílu kpřekonání lhostejnosti, pohodlnosti, vést k toleranci, vcítění, poctivosti apod. Vnášet kategorie etiky, dobra a zla, otázky smyslu z hlediska vývoje společnosti i člověka znamená překonávat stále převažující jednostranný důraz na kognitivní aspekty učení žáků a vytvářet dostatek prostoru pro ostatní aspekty osobnostního rozvoje žáků. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi iden

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Učitel a žák v současné škole

  • ISBN

    978-80-210-4752-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article