Value dimension teachers training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027183" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027183 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání
Original language description
Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Od učitele se očekává, že bude uvádět žáky do problematiky hodnotových orientací, kultivovat jejich vnímavost pro dobro, krásu, pravdu, etické postoje, osobní odpovědnost, pěstovat mravní sílu kpřekonání lhostejnosti, pohodlnosti, vést k toleranci, vcítění, poctivosti apod. Vnášet kategorie etiky, dobra a zla, otázky smyslu z hlediska vývoje společnosti i člověka znamená překonávat stále převažující jednostranný důraz na kognitivní aspekty učení žáků a vytvářet dostatek prostoru pro ostatní aspekty osobnostního rozvoje žáků. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi iden
Czech name
Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání
Czech description
Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Od učitele se očekává, že bude uvádět žáky do problematiky hodnotových orientací, kultivovat jejich vnímavost pro dobro, krásu, pravdu, etické postoje, osobní odpovědnost, pěstovat mravní sílu kpřekonání lhostejnosti, pohodlnosti, vést k toleranci, vcítění, poctivosti apod. Vnášet kategorie etiky, dobra a zla, otázky smyslu z hlediska vývoje společnosti i člověka znamená překonávat stále převažující jednostranný důraz na kognitivní aspekty učení žáků a vytvářet dostatek prostoru pro ostatní aspekty osobnostního rozvoje žáků. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi iden
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Učitel a žák v současné škole
ISBN
978-80-210-4752-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—